Wirtualna asystentka – brzmi nietypowo.
- Może to superkomputer, który ma pomóc w prowadzeniu biznesu?
- Specjalna aplikacja?
- Kto to wirtualna asystentka?
W tym wpisie przybliżę Ci, czym zajmuje się wirtualna asystentka, jak wygląda jej praca i w czym może Ci pomóc, jeśli prowadzisz firmę.
Wirtualna asystentka to osoba, która pomoże Ci w biznesie online. I nie, nie jest wirtualna w sensie “nie istnieje fizycznie”, przeciwnie – istnieje, ale nie musisz jej zatrudniać na pełen etat w swoim biurze. Pomoże Ci zdalnie, wykona zadania, które jej oddelegujesz i możesz być pewien, że poradzi sobie z tym dobrze, a Ty część zagadnień związanych z Twoją firmą będziesz mieć z głowy. To specjalistka zajmująca się zagadnieniami związanymi z prowadzeniem biznesu. Nie jest Twoim pracownikiem, jest współpracownikiem. Na równi z Tobą angażuje się w sukces powodzenia firmy, traktuje markę jak swoją i możesz być pewien/pewna, że stawia na rozwój.
Zawód wirtualnej asystentki brzmi dla niektórych egzotycznie, a tak naprawdę to bardzo wykwalifikowana osoba, przejmująca zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu. Każda z wirtualnych asystentek zajmuje się wieloma różnymi dziedzinami, ale zazwyczaj ma też specjalizację, w której czuje się jak ryba w wodzie i możesz być pewien/pewna, że zaopiekuje się danym obszarem na 100%. O specjalizacjach wirtualnych asystentek dokładniej opowiem w kolejnym wpisie, tutaj chcę Ci krótko scharakteryzować ten zawód.
Czym może zajmować się wirtualna asystentka?
- obsługa firmowej strony www, opieka nad blogiem
- pisanie artykułów, wpisów na bloga, wpisów do mediów społecznościowych
- obsługa social mediów: funpage, Instagram, Linkedin
- wirtualne biuro: kalendarz, organizacja pracy, planowanie
- sprawy administracyjne i księgowe: wystawianie faktur, monitoring płatności, księgowość
- grafika: projektowanie grafik do social mediów, projektowanie szablonów, ofert, reklam
- dbanie o spójny wizerunek firmy, identyfikacja wizualna marki
- obsługa klienta, obsługa sklepu internetowego
- pozyskiwanie pracowników, research, prowadzenie rekrutacji
Jak zapewne wiesz, prowadzenie firmy wymaga mnóstwa czasu, siły, wiedzy i zaangażowania. Zawód wirtualnej asystentki powstał po to, by osoby, które tak samo jak Ty angażują się w biznes, mogły pomagać swoimi kompetencjami i czasem, we wznoszeniu się marki na wyżyny.
Jesteś na etapie tworzenia albo rozwoju firmy? Zacznij delegować zadania, współpracować z osobą, która pomoże Ci rozwinąć skrzydła w biznesie, nie musisz się bać o stanowisko dla etatowego pracownika, podejmij współpracę w takim wymiarze czasu, jaki Ci odpowiada. Już dziś poszukaj swojej wirtualnej asystentki.